Tuning : PORSCHE 997 350 KM/ÓRÁVAL |
PORSCHE 997 350 KM/ÓRÁVAL
Tito 2005.02.23. 15:26
Bár csak a hátsó tengelyre juttatja 650 lóerős teljesítményét, így is 3,7 másodperc alatt gyorsul 100-ra a Ruf Rt 12.
Már megjelentek az első kémfotók a gyári 997-es Turbóról, ám egyelőre még a 996-os feltöltős változatát lehet kapni. Ifj. Alois Ruf átalakításai azonban mindig is az újításaikról voltak híresek, így náluk már elkészült a 997-es Turbo.
Ez persze csak formailag, igaz mert csak külsőleg épül a jelenlegi a 997-es típusra az Rt 12-re keresztelt modell. A motortérbe ugyanis még a korábbi 996-os duplaturbós motorját szerelték. A motorok azonban lényeges átalakításon esnek át a beépítés előtt.
Három teljesítmény közül választhatnak a megrendelők 530, 560 illetve 650 lóerő közül. Ezekhez 750, 790, illetve 850 newtonméteres forgatónyomaték párosul. A gyári turbók helyén erősebb KKK feltöltők pumpálják a levegőt és átprogramozzák a motorvezérlést is. A motorba kovácsolt dugattyúk és titán hajtókarok kerülnek a két erősebb motor esetében, átalakítják a vezérműtengelyeket is.
|
Az utastérben új légzsákos sportkormány, versenyülések, alumínium és fényezett betétek teszik egyedivé az autót | A legdurvább változat esetében a hengerűrtartalom sem maradt a gyári, azt a főtengely kicserélésével 3,8 literesre hizlalták. Perszer egyik motor esetében sem maradhat el a kipufogó kicserélése, amelybe fémkatalizátor felel a környezet károsítás csökkentéséért.
Elméletileg az autó egyetlen szépséghibája lehetne, hogy a hajtás maradt a régi, így a hátsó kerekeken keresztül jut az útra a nyomaték. De nem az, mert az autó így is 3,7 másodperc alatt képes elérni a 100-as tempót. De ha valaki nagyon akarja, annak beépítik az összekerék-hajtást.
A nagyobb teljesítmény meglátszik a Rt 12 végsebességén is, ami 350 km/h körül van. Ahhoz, hogy az autó ott is stabilan viselkedjen új "ruhát" kapott a Ruftól. Az új első lökhárító nem csak nagyobb leszorítóerőt termel, de a lehető legtöbb levegőt engedi a hűtőkhöz és a fékekhez.
|
3,7 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órát a Ruf Rt 12, legnagyobb sebessége 350 km/h. A jobb lassulásról új fékrendszer gondoskodik |
Az első ütköző felső részét úgy alakították át, ahogy azt a gyári 996 GT2-ön, vagy az összes jelenlegi gyári WRC-n lehet látni. Ezen a nyíláson át ugyanis a motorháztető felett áramló levegő kiszívja a hűtő mögötti levegőt, így a hűtőnek nagyobb lesz a hatásfoka.
Ami hátul azonnal feltűnik, azok a kiszélesített sárvédők és az izgalmas spoilerek. A sárvédő felső részén kialakított nyíláson át érkező levegőt a töltőlevegő-hűtökhöz vezetik, melyek a lökhárítókban a méretes nyílások mögött kaptak helyet. Ezen kívül az autó nagyobb hátsó szárnyat is kapott, melynek felső részét elektromosan is lehet állítani.
A nagyobb végsebesség érdekében a gyári tükröket is elhagyták és helyettük kisebbeket szereltek fel. Kicserélték a felniket, immár hagyományos Ruf formájú, elöl 9x19, hátul 12,5x20-as kerekeket szereltek fel, amiken 255/35 illetve 345/25 gumik vannak.
Persze nem csak a kerekeknek köszönhető az autó elképesztő stabilitása, hanem az új futóműnek is. Az állítható magasságú kőkemény sportfutóművel 50 milliméterrel ültették alacsonyabbra az amúgy sem magas karosszériát. A jobb lassulás érdekében a gyári fékeket is száműzték, helyükön nagyobb átmérőjű tárcsák és alumínium féknyergek nyelik el a mozgási energiát.
Az utastér sem maradt eredeti állapotában egyes elemeket az autó külsejével egyező színűre fényeztek, de kicserélték az ülést és a kormányt is. Lehet rendelni bukócsövet is, de ha valaki nagyobb luxusra vágyik, az kérhet teljes Alcantara borítást is.
|