www.fiatvilag.gportal.hu -Fiat - és sok más autó
Menü
 
Cikkek
 
Usa autó talik
 

                           

 

    

 
Számláló
Indulás: 2004-08-31
 
GUMIMAX

www.gumimax.hu

 
Links
 
Szavazz az oldallal kapcsolatban!
Szavazz!
Hányast adnál az oldalra?

1 (5 / 8%)
2 (2 / 3%)
3 (4 / 6%)
4 (15 / 23%)
5 (39 / 60%)

Szavazatok száma: 65

Létrehozás időpontja:
2006-02-19 23:08:50

Szavazás lezárva:
2006-12-17 01:47:50


Lezárt szavazások
 
Fiat tesztek
Fiat tesztek : LANCIA THESIS 2.4 JTD LX EMBLEMA

LANCIA THESIS 2.4 JTD LX EMBLEMA

Tito  2004.09.30. 17:39

Valahol Ő is Fiat..

Ahányszor beülök egy kétajtós autóba, vagy extralistákon olvasom az Easy-Entry rendszer felárát, a Lancia Flaminia Coupé jár az eszemben. Ebben az autóban 1959-ben már magától előrecsúszott a két első ülés a támla előrehajtásakor és visszatért eredeti pozíciójába.

Aztán beugrik a Lancia Lambda nyolc évtizeddel ezelőttről, amely 1922-ben az első önhordó karosszériás szériaautó volt, és korszakos vívmányként elöl független kerékfelfüggesztést kapott. Hab a tortán, hogy mind négy kerekét lassította az üzemi fék. A Thesis-ben ezt az autóépítési magaskultúrát és nemes hagyományt fedeztük föl.

Formájával a Thesis a par excellence felső kategóriás autó. Különlegességéből fakadóan presztízse olyan jelentős, hogy S-osztályos Mercedesek és pompás Jaguarok közül sem lóg ki, sőt. A Thesishez képest a kategória bármely más típusa kispolgári ízlésről tanúskodó tucatautó, a Renault Vel Satist kivéve. Hosszú morfondírozás után sem tudtunk még egy konkurenst találni, amely máshoz nem hasonlító formavilágával annyira egyeduralkodó volna, mint a Thesis. Már csak ritkasága okán is, bármilyen környezetben, bármilyen luxusautót lejátszik a parkettről.

Eleganciában és feltűnésben a Lancia Thesis egyenesen deklasszálja a konkurenseket
Ebben nem csupán bravúros formatervét veti be. A Lancia luxuslimuzinja terebélyes és magas, nagy tömegét optikailag is szuggerálja, ami nyomasztó lehet a többi nagyautóból nézve. Arányai pompásak, a karosszéria éke a hátsó lámpaív. A Thesis nem rámenős, sem pedig agresszív, mert nincs rá szüksége: tekintélye minden forgalmi helyzetben megkérdőjelezhetetlen.

Szerencsés véletlen folytán tévéműsorunk, az Autótrend stábjánál is a mi dízelünkkel egy időben járt a másik Thesis tesztautó. Ebből az autóból már egy után is százak fordulnak meg, a háromliteres V6-os és a JTD Thesis-szel olyan feltűnést keltettünk, mintha egy jetit sétáltatnánk.

Van valami, amihez a Lancia-nál páratlanul jól értenek. Ez pedig a proccos allűrök nélkül, mesterfokon megvalósított elegancia és luxus. Az utastérben minden anyag első osztályú, de ezt sok más autó is tudja. A Lancia tervezői tökéletes stílusérzékkel válogatták ki a fát, a bőrt és a műanyagokat, amelyek kiérdemelték, hogy napjaink egyik legeredetibb autóját ékítsék. Főleg a nyers felületű fabetéteket csodáltuk. A klasszikus visszafogottsággal megrajzolt műszerfalon szépek az órák.

Arányai pompásak, hossza és magassága miatt tekintélyt sugároz. A Thesis az elegancia magasiskolája
Jobb hátul miniszteriális pozícióban trónolhatunk. A lábtér tágassága nem lehet kérdéses, térdünk terpeszkedő elöl utazók mögött sem ér a háttámlához. A hátsó kartámaszban fedél alá elrejtett kapcsolóval mozgathatjuk a napvédő rolót, és a Thesis-ben élhetünk az igazi luxuslimuzinok egy fontos szolgáltatásával: gombnyomásra mozgathatjuk hosszirányban a jobb első ülést. Hátul a lábtérhez mérten kevés a fejnek jutó hely, de 185 centis magasságig nincs gond ebből.

Ülésszellőztetés nélkül sem izzadtunk meg a fejedelmi bőrülésekben, mivel a háttámla lyukacsos borítása lélegzik. A klimatizálás huzatmentes, csendes és hatásos. Hátul ülve is jó a temperálás, főleg a három zónás légkondicionálóval.

Ekkor a második üléssorban is külön szabályozható a klíma. A klímavezérlésben is a hátul ülő az úr, ha ő kikapcsolja a légkondicionálást, akkor elöl sincs klimatizálás. Erre a tervezők is gondoltak, ezért a hátsó vezérlés egy műszerfali gombbal ki-be kapcsolható, amivel megelőzhetők a konfliktusok.

Nemes anyagok ékítik a Thesis belső terét. Az anyagminőség és a választás ízlésessége nem hétköznapi
Egy nagyautó értékét részben a különleges extrákkal teremtik meg az autógyárak. A Thesisben televíziót, a hátsó üléstámla szélében oldallégzsákot találunk, a kézifék elektronikus. A Thesis ezzel a megoldással a legelső autók között volt a világon. A két első ülés közötti gombot megnyomva leeresztett ablaknál hallani, ahogy halvány vinnyogással a villanymotor meghúzza a fékbowdent.

A tesztelt Thesis rendszeréből hiányzik az a harmónia, amellyel a hetes BMW-ben, a Renault Vel Satis-ban vagy az egyterű Espace-ban netán a Jaguar S-Type-ban megismert automatikus kézifék dolgozott. Lassú reakcióját a teszt végéig nem tudtuk megszokni. Nyitáskor-záráskor látható ritkaság az ajtókban az úszók helyén pirosan illetve zölden világító LED.

Gyönyörű hangjából kihúzatásnál megcsillant egy leheletnyit az öthengeres turbódízel. A motor erőteljesen húz, de megérzi a Thesis 1,7 tonnás üres tömegét. Alapjárat közeli fordulaton is van ereje a motornak, a 305 Nm-es maximális nyomaték 1800-nál éled. Van hol keresni az erőt, ha nem is kirobbanóan, de jól gyorsul az autó visszakapcsolás nélkül is. A hatfokozatú váltóval minimális fordulatszámmal nagyokat lép a JTD Thesis. Az áttételezés optimális, 200-nál 3850-et fordul a főtengely, az illendő 130-nál 2600-at. A váltó hosszú utakon jár és nem igazán pontos. A lágy motorfelfüggesztések miatt kezdetben ügyelni kell a rángatásmentes váltásra. Elvileg automata váltó illenék a Thesisbe, de a tesztelt kézi kapcsolásúnak is van létjogosultsága.

Innen előremozgatható a jobb elöl ülő, ha a miniszteriális pozíciót élvező utas nagyobb lábtérre vágyik
Autópályán, három személlyel, 190 és 220 közötti tempóval 9,1 liter volt az átlagfogyasztás, ami szenzációsan csekély érték a tekintélyes limuzin pazar kényelméhez mérve. Országúton 7 liter elég lehet, a budapesti 11-12 liter sem sok.

A futómű messze nem olyan jó, mint egy E Mercedesé, vagy egy 5-ös BM-sé, de látótávolságban marad tőlük. Imbolygás nélkül halad a lágy rugózású autó, kanyarban megbízhatóan alulkormányozott. Aki nem érti meg a Lancia csúcsmodelljét és nem képes ráhangolódni a Thesis varázslatos hangulatára, az tohonyának mondja ezt a Lanciát, de téved. A Thesis-szel egyszerűen nem való csikorgó kerekekkel kanyarról-kanyarra sodródni.

Méltóságteljes kényelemben siklik a Thesis, a tesztautó nem túlzottan peres (225/50 R17-es) gumijaival jól eltünteti az úthibák hatását, a lengéscsillapítás is hatásos. Az ülések kialakításában keresve sem találni hibát, órákig örömmel vezettük bennük az autót. A fejtámlák formája elegáns és eredeti, de kényelmi szempontból nem az igaziak.

Óra szerint 200-220 km/órás sebességgel haladva autópályán 9,1 litert fogyasztott az autó. Országúton elég 7, városban 11 liter gázolaj. A listaár Emblema felszereltséggel 12 900 000 forint
Nagy sebességű autópályás utazásokhoz ideális társ egy JTD Thesis. A zajszint a sebességnek fittyet hányva, mindig jelentéktelen. Távoli, tompa szélsusogást, és alig kivehetően, a motorhangot hallani. Igényes megoldás a zajcsökkentő dupla üvegezés. A két üvegréteg között fényvédő réteg húzódik, ami sokkal barátságosabbá és meghittebbé teszi az utasteret.

A Thesis hozza a luxusautók más kategóriákhoz nem hasonlítható nyugalmát. Többsávos országúton a 140-160 és autópályán a 200 még visszafogott utazótempó. Akár a legjobb középkategóriás autókban sem érzi magát az ember ennyire nyugalomban és biztonságban nagy sebességnél.

Nehéz mit mondani az Emblema kivitelű dízel Thesis 12,9 milliós alapáráról. Ez több egy alapfelszereltségű Mercedes E 270CDI-nél, amit sokan emiatt irreálisan magasnak tartanak. A Thesis gyakorlatilag olyan autó, amelyből akkor sem kelne el több, ha mondjuk 9,5 millió forintért volna kapható. Ára nem magas, presztízséhez és különlegességhez mérten.

Amíg a Thesis-ben minden működik, őszintén mondhatjuk, hogy a mai autóépítés remeke. Az elektronikus segédberendezésekkel és extrákkal telezsúfolt luxusautók azonban nem problémamentességükről híresek, ami más típusokra is igaz. A teszt utolsó napjaiban kiesett egy csavar a műszerfalból. Meg akartuk tartani, de végül benne hagytuk az autóban. Keserű szívvel váltunk meg a magával ragadó Thesistől, amin mit sem segít egy emlékcsavar.

Műszaki adatok - Lancia Thesis 2.4 JTD
Lökettérfogat (ccm) 2387
Furat x löket (mm) 82,0x90,4
Hengerek / szelepek száma S5/10
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford) 110(150)/4000
Max. nyomaték (Nm/ford) 305/1800
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 10,1
Végsebesség (km/h) 206
Fogyasztás (l/100 km) város 11,3
Fogyasztás (l/100 km) lakott területen kívül 6,3
Fogyasztás (l/100 km) vegyes 8,0
CO2 kibocsátás (g/km) n.a.
Gumiméret 225/50 R17
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4888/1830/1465
Tengelytáv (mm) 2803
Csomagtér (liter) 480
Menetkész tömeg / terhelhetőség (kg) 1715
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 75
Listaár (forint) 12.900.000

 
Time
 
NEM CSAK FIATOK!
 
G - Unit

 
Naptár
2025. Március
HKSCPSV
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Italy

                    

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Cars

 
Cannabis

       

 
Chat
Ne kíméld a billentyűzetet!
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban