www.fiatvilag.gportal.hu -Fiat - és sok más autó
Menü
 
Cikkek
 
Usa autó talik
 

                           

 

    

 
Számláló
Indulás: 2004-08-31
 
GUMIMAX

www.gumimax.hu

 
Links
 
Szavazz az oldallal kapcsolatban!
Szavazz!
Hányast adnál az oldalra?

1 (5 / 8%)
2 (2 / 3%)
3 (4 / 6%)
4 (15 / 23%)
5 (39 / 60%)

Szavazatok száma: 65

Létrehozás időpontja:
2006-02-19 23:08:50

Szavazás lezárva:
2006-12-17 01:47:50


Lezárt szavazások
 
Fiat tesztek
Fiat tesztek : FIAT ULYSSE 2.0 JTD

FIAT ULYSSE 2.0 JTD

TIto  2004.09.10. 11:27

A francia kapcsolat.

Némi hallogatás után a Fiat Magyarországra is behozta az Ulysse elnevezésű egyterűjét. A Peugeot 807 és a Citroen C8-assal megegyező Ulysse bemutatására az idei Budapesti Autószalonon került sor. A sorozat egyébként házon belül Lancia emblémával is készül, Phedra névvel, ám Magyarországon ez az autó hiánycikk.

Az autók belülről olyannyira megegyeznek, hogy ha a kormányon lévő emblémáját levennék, akkor bajos lenne a márka beazonosítása. A műszerfal, az ülések, a kapcsolók mind-mind a PSA Peugeot-Citroën konszern termékeiből ismerősek. Ezek a rokon vonások sajnos megfosztják az egyedi olasz stílustól az Ulysse-t, ráadásul a kidolgozás minősége is jócskán hagy kívánnivalót maga után.

Inkább amolyan kirakatba való az Ulysse belső tere - a mindent a szemnek, semmit a kéznek elgondolás alapján. A felhasznált anyagok szinte kivétel nélkül alacsony minőségi szintet ütnek meg. A műszerfal futurisztikus formában öltött testet. A középen elhelyezett három, zöld színű, kerek óra a narancssárga mutatókkal pontosan olyan, mintha egy kiscsoportos óvodás ecsettel a kezében alkotta volna. Első ránézésre nem is gondoltuk, hogy a mutatók képesek a mozgásra, de elinduláskor mégis megtették.

A kormányon található márkajelzésen kívül minden a francia testvérmodellekből való
Mivel a műszereket középre tették, több kesztyűtartónak is jutott hely. Ezekben CD-inket, aprópénzünket és apróságainkat tárolhatjuk. A kontroll lámpák, valamint a kilométerszámláló a két síkban állítható kormányoszloppal együtt mozog. Hiába azonban az állítási lehetőség, mivel kinyújtott lábas vezetési pozíciónál a kormányt épphogy ujjbeggyel érjük el. Túlságosan rövidek az ülőlapok is, így hosszabb távon nem kényelmesek. Ez leginkább a hátul ülőknek okozhat problémát, ahol a lábtér hiányával is meg kell küzdeniük az utasoknak. Kicsivel több ráfordítást érdemeltek volna kapcsolók. Az index használatával egy időben rendszeresen aktiváltuk a reflektort is, a tükörállításra szolgáló gomb állásai pedig nehezen érezhetőek.

Némi pluszpénzért kapjuk a harmadik üléssor két ülését, ahol két további gyerkőcöt lehet elhelyezni igény esetén. Ha még ez sem volna elég, akkor egy háromszemélyes padot is kérhetünk. Mindkét esetben le kell mondanunk a csomagtartóról, ahol ilyenkor két rekesz üdítőn kívül nem sok mindennek jut hely. A második sor előretolt állapota mellett is sajnos csak gyerekek számára elegendő a lábhely leghátul, de a többi hasonló méretű egyterűben sem több a hely.

Pakolás szempontjából viszont teljes jogúak az itteni utasok is: oldalt rekeszeket és pohártartót is kapnak. Sőt a három külön részből álló tetőablak hozzájuk legközelebb eső darabját is tetszés szerint állíthatják.

Itthon egy kétliteres benzines és egy ugyanekkora dízelmotorral vásárolható meg az Ulysse. Tesztautónkat a 109 lóerős JTD motor hajtotta
A hátsó ablakok kézi erővel kibillenthetőek, - és amire sokan nem is gondolnának - a tolóajtón lévő üvegfelületek is elektromosan le-fel mozgathatóak. Ügyeljünk arra, hogy a hátsó sorban ne felejtsük nyitva az ablakokat, mivel elölről nem egyszerű feladat azok becsukása.

A tolóajtó könnyedén nyílik és csukódig - ideáig minden kifogástalan. A hátrajutáshoz viszont az ülések előredöntése szükséges, ami kritikus pont az idegösszeroppanás felé vezető úton. Egy kart kell mindössze meghúznunk, amivel első lépésben ledönthetjük a támlát, majd az ülés hátsó felét is előrehajthatjuk. Egyik lehetséges hibaforrás, hogy a túlságosan hátra- illetve előretolt ülések miatt nem tudjuk előredönteni az ülést. Ekkor mehetünk vissza előre és tolhatjuk előre az vezetőülést. Akkor sem nyugodhatunk, ha a támlát sikerült előredöntenünk, mivel az ülés meglehetős rapszodikus jelleggel hajlandó csak elengedni a síneket. Ebben többek között a sínek körül fityegő műanyag borítások és a hadászati pontossággal legyártott szőnyegek is akadályozhatják.

Vezethetőségét tekintve jól vizsgázott az Ulysse. Tesztautónkat a Magyarországon kapható kétliteres benzines, illetve dízel motor közül az utóbbi hajtotta. Nyers hangját hallva inkább egy haszonjárműre tippelnénk csukott szemmel. Ekkora hengerűrtartalomból a 109 lóerős teljesítmény meglehetősen kevésnek számít. Ne számítsunk tehát vad tempóra, de azért 270 newtonméteres nyomatékkal már kellemesen autózhatunk. Kis fordulaton kicsalhatjuk a megfelelő nyomatékot, így városi forgalomban is simán végigkapcsolhatjuk a rendelkezésre álló öt fokozat mindegyikét.

A Fiat harmadikként jelent meg a magyar piacon a Peugeot 807 és a Citroën C8 után. A Lancia Phedra nem kapható itthon
A váltókar jól kézre esik, egy kicsit jobb megvezetéssel azonban elkerülhető lett volna, hogy kettes helyett néha négyesbe váltsunk. Nem szerencsés a kézifékkar elhelyezése a vezetőülés bal oldalán. Annak használatakor vagy a térképzsebben landolt tenyerünk, vagy az ajtó és az ülés közé szorult be.

Átlagosan teljesít a futómű, a stabilitás és a kényelem terén egyaránt. Nagyságához képest minimális belső zörgést tapasztaltunk még Budapest híresen "jó minőségű" utcáin is.

Beszállásnál a megszokottnál picit magasabbra kell emelnünk hátsónkat, amiért viszont pazar kilátást kapunk cserébe. Kicsit nehezen érezhető az autó eleje, azonban ez cseppet sem rombolja rendkívüli biztonságérzetünket.

Kitettek magukért a Fiatnál a külső megtervezésekor, mivel szerintünk a francia testvérek mindegyikénél vonzóbb külsővel áldották meg az egyterűt. Az Ulysse vonzerejét növeli, hogy a testvérhármas legolcsóbb tagja.

Fiat Ulysse 2.0 JTD 16V
Lökettérfogat (ccm) 1997
Furat x löket (mm) 85x88
Hengerek / szelepek száma S4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford) 80(109)/4000
Max. nyomaték (Nm/ford) 270/1750
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 13,4
Végsebesség (km/h) 174
Fogyasztás (l/100 km) város 9,2
Fogyasztás (l/100 km) lakott területen kívül 5,9
Fogyasztás (l/100 km) vegyes 7,0
CO2 kibocsátás (g/km) 186
Gumiméret 215/65 R15
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4719/1863/1752
Tengelytáv (mm) 2823
Csomagtér (liter) 324-2984
Menetkész tömeg / terhelhetőség (kg) 1736
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 80
Listaár (forint) 7 790 000

 
Time
 
NEM CSAK FIATOK!
 
G - Unit

 
Naptár
2025. Április
HKSCPSV
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
<<   >>
 
Italy

                    

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Cars

 
Cannabis

       

 
Chat
Ne kíméld a billentyűzetet!
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban