www.fiatvilag.gportal.hu -Fiat - és sok más autó
Menü
 
Cikkek
 
Usa autó talik
 

                           

 

    

 
Számláló
Indulás: 2004-08-31
 
GUMIMAX

www.gumimax.hu

 
Links
 
Szavazz az oldallal kapcsolatban!
Szavazz!
Hányast adnál az oldalra?

1 (5 / 8%)
2 (2 / 3%)
3 (4 / 6%)
4 (15 / 23%)
5 (39 / 60%)

Szavazatok száma: 65

Létrehozás időpontja:
2006-02-19 23:08:50

Szavazás lezárva:
2006-12-17 01:47:50


Lezárt szavazások
 
Fiat tesztek
Fiat tesztek : FIAT MULTIPLA 1.6 ELX 16V

FIAT MULTIPLA 1.6 ELX 16V

TIto  2004.09.10. 10:42

Legyen bátorságuk a Multiplához!

Ha szavaznunk kellene a jobb sorsot érdemlő autókra, a térbeli rácsvázas karosszériára épülő Fiat Multiplát tennénk az első helyre. Tágas, praktikus, kényelmes rugózású és nagyon sokoldalú családi autó, de külseje elriasztja tőle a vásárlókat.

A Multiplában méréseink szerint 17 kilogrammot nyom egy ülés, törékeny anyukák így nem egykönnyen rendezik át az utasteret. Pedig az ülések ki-, és beszerelhetősége példásan egyszerű.

Először egy kart felhúzva előredől az üléstámla, majd a piros pánt megrántásával előrebuktatható a teljes ülés. Innen a barátságos kék huzattal bevont szék egy mozdulattal kivehető.

Pillanatok alatt kivehetők az ülések. A maximális raktér 1850 liter
Visszafelé sem bonyolult az ülésrendezgetés. A székek első részét be kell akasztani a padlóban lévő rögzítő rudakba, majd a hátradöntött székek hátsó csatlakozói bekattannak a helyükre. Nem egyértelmű viszont, hogy a sínen mozgó középső ülést teljesen hátra kell tolni a kivételhez és visszaszereléshez. Miután erre rájöttünk, már ment, mint a karikacsapás.

Elöl-hátul sínen csúsznak az ülések, aminek hat utassal venni igazán hasznát. A Multipla ugyanis tényleg hatszemélyes, legalább annyira, amennyire hétszemélyes egy Avensis Verso vagy az Opel Zafira.
Elöl-hátul vállszélességben elfér három átlagos termetű ember. Elhelyezkedésüket az is segíti, hogy a két középső ülés hátrébb mozdítható a két szélsőnél. Kár, hogy az első utasülés támlája nem dönthető úgy előre, mint a középső vagy a hátsó székeké. Jó volna továbbá, ha ki lehetne venni a középső ülést, mert itt menet közben hátra tudna lépni az egyik szülő a hátul utazó gyermekekhez.

A 103 lovas motort választva nincs baj a menetteljesítményekkel
Elöl lehetőleg olyasvalakit ültessünk középre, akinek jól esik hozzáérni a lábához minden váltásnál. Nem keskenyebb a többinél, de mégis kényelmetlenebb ez a hely, mert az itt utazó felhúzott lábbal gubbaszt, lábának egy kisebb dobogó jut.

Egygyermekes családoknak ideális a Multipla. Mind a hárman egymás mellett ülhetnek, hátul pedig óriási raktér várja a csomagokat. Alaphelyzetben 430 literes a csomagtér, ami 1850 literre bővíthető. Ez kisebb a konkurenseknél, de a Multipla helykihasználása mégis kiváló, hiszen 32 centivel rövidebb az Opel Zafiránál. A padló makulátlanul sík a belső térben.

A nagy üvegfelületek és az alacsony övvonal miatt az utasok kirakatban ülnek. Általában vidám arcok mosolyognak kifelé, mert a Multipla barátságos és praktikus belső tere feldobja az utasokat. Vicces és szeretni való a robotfejet formázó középső levegőkilépő. Van füle, szeme és egy kis robotszája is.

Egy mozdulattal lehajthatók a támlák. Mindhárom ülés sínen csúsztatható
Kellemesen magasról vezethető a Multipla. Az emelt üléshelyzet biztonságos és erőt sugalló. Mivel a bőrkormány csak magasságában állítható, tengelyirányban nem, nagyra nőtt emberek térde nehezen fér el alatt még a legfelső ponton rögzített kormány alatt is.

Általában nem rajongunk a középre helyezett műszerekért, de a Multiplában mindez nem zavarta leolvasásukat. A műszerek jól láthatók, még a modellfrissítéssel a kilométerórában megjelent apró fordulatszámmérő is.

A középre telepített műszerekkel felszabadult a vezető előtti rész, amit igen jól ki is használtak a tervezők. A szélvédő alatt jobb és bal oldalon egy-egy méretes kesztyűtartóba pakolhatunk. A bal oldali extra kesztyűtartóban kapcsolható ki a slusszkulccsal az utas oldali első légzsák. Jobb oldalon a kesztyűtartó alatt jókora polcra lehet rakodni.

Szív alakúak a hátsó lámpák
Jópofák a női kézitáskára emlékeztető ajtópanelek. Hölgyeknek megállás után biztosan kedvük volna magukkal vinni őket. Pohártartó és szivargyújtó-csatlakozó több is van az autóban. Az ELX felszereltséggel járó figyelmesség a fiók az utasülés alatt, illetve a zseb az első ülések háttámláján.

Kanyarban nem árt észnél lenni, bár a Multipla futóműhangolása maximálisan jóindulatú. A puha rugózású, magas autó kanyarban erősen megdől, a sodródás nélkül elérhető kanyarsebesség jóval alacsonyabb, mint egy átlagos alsó középkategóriás autóval. Jól nevelt családi autóhoz illően a Multipla semmilyen vezetési hibát nem torol meg. Még a csúszáshatáron túl is nyugodtan el lehet venni a gázt, a kocsi fara a kis terheléssel elvégzett próbák során nem indult meg ellenkormányzást igénylő mértékben.

Egyterűt inkább dízelmotorral érdemes vásárolni, de 1 100 000 forinttal alacsonyabb ára miatt a tesztautót hajtó 1581 köbcentis benzines megfontolandó alternatíva. A kielégítő menetteljesítményeket némi kozmetikázással sikerült elérni. A 103 lovas motorhoz társított ötfokozatú váltó áttételei nagyon rövidek. Ezzel sikerült városban élénkké tenni a Multipla viselkedését, országúton és autópályán pedig elkerülni a lomhaságot.

Rövidek az ülőlapok, de az ülés formája nem kényelmetlen. A bal oldali kézifékkar könnyen megszokható
A motor jól veszi a gázt, gyorsan felpörög. Hangja sajnos nagyon felerősödik a fordulatszám növekedésével. Dübörgő motorzajt ráadásul nem csak a leszabályozást jelentő 7000-es fordulat közelében hallat, már 4500-tól igen zajos. Ötödikben ehhez a fordulatszámhoz 140 km/órás sebesség tartozik, tehát az átlagos autópálya tempó. A végsebesség 170 kilométer óránként, de ilyenkor 5500-at forog a motor, amit csak jóval alaposabb zajszigeteléssel viselnének jól az utasok.

Nem javít a zajkomforton az országúti tempónál megjelenő szélzaj sem, bár az alaktényező 0,32, ami nagyon jó. Az ülések kényelme elfogadható. Az ülőlap rövid, de a székek formája nem kényelmetlen.

Akadozva és nem túl pontosan kapcsolható az ötfokozatú váltó, útjai közepesen hosszúak. A külső tükrök hibátlanok. Nincs holtterük, a tesztelt ELX kivitelben motorosan állíthatók és gombnyomásra a karosszériához hajthatók. Az osztott tükör alsó része sokat segít parkolásnál, kitűnően látható bennük a járdaszegély.

4 530 000 forintba kerül a jobban felszerelt ELX változat, amely a gazdagabb felszereltséget figyelembe véve jobb vétel az SX-nél
Elégedettek voltunk a fékhatás adagolhatóságával és a lassítóképességben sem találni kivetnivalót.

Nagy sebességgel haladva végképp zavarók a 123 000 forintba kerülő gyári rádió töpörödött gombjai. Mivel a kormányról nem kezelhető a négyhangszórós autórádió, csökött gombjait pöcögtetve lehet csak állítani a hangerőn. Szerencsére a némító gomb könnyebben használható.

Városban 11,7 litert fogyasztott a tesztautó. A rövid váltóval országúton és autópályán is nagy fordulatszámon jár a motor, ami átlagosan 8,6 liter benzinbe került 100 kilométeren.

236 000 forintba kerül a dupla napfénytető, amely kinyitva nem okoz nagy szélzajt
Sötétedés után a három külön sorba telepített tompított, országúti és ködfényszórót bekapcsolva barátságos földönkívülire emlékeztet a Multipla. Tapasztalataink szerint különleges karosszériája kevesebb embernek tetszik, mint amennyien rútnak tartják és ab start elutasítják.

Jórészt a merész és eredeti formatervnek tulajdonítható, hogy hazánkban nem igazán kelendő a Multipla. A modellfrissítés előtti típusból 2001-ben 67, idén az első kilenc hónapban 29 kelt el. Viszonyítási alapként a csak ötszemélyes Citroën Xsara Picassóból idén szeptemberig 1506 talált gazdára. Valószínűleg a csekély érdeklődés az oka annak, hogy a tesztautót kiadó márkakereskedésben csak idegen nyelvű prospektus volt az autóról, ráadásul a korábbi változatról.

A Multipla forgalmát még az igen kedvező ár és a komplett felszereltség sem lendíti olyan magasra, amit kvalitásai alapján megérdemelne az autó. A tesztelt ELX modell alapára 4 530 000 forint. A távirányítható központi zár, a motoros első ablakok, az automata klímaberendezés mellett széria a négy légzsák és a blokkolásgátló. Kedvező árban vannak az extrák is, a tolatóradar felára 41 000, a könnyűfém kerekeké 154 000 forint. Legyen bátorságuk a Multiplához!

 
Time
 
NEM CSAK FIATOK!
 
G - Unit

 
Naptár
2024. Augusztus
HKSCPSV
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
<<   >>
 
Italy

                    

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Cars

 
Cannabis

       

 
Chat
Ne kíméld a billentyűzetet!
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban