www.fiatvilag.gportal.hu -Fiat - és sok más autó
Menü
 
Cikkek
 
Usa autó talik
 

                           

 

    

 
Számláló
Indulás: 2004-08-31
 
GUMIMAX

www.gumimax.hu

 
Links
 
Szavazz az oldallal kapcsolatban!
Szavazz!
Hányast adnál az oldalra?

1 (5 / 8%)
2 (2 / 3%)
3 (4 / 6%)
4 (15 / 23%)
5 (39 / 60%)

Szavazatok száma: 65

Létrehozás időpontja:
2006-02-19 23:08:50

Szavazás lezárva:
2006-12-17 01:47:50


Lezárt szavazások
 
Fiat tesztek
Fiat tesztek : FIAT STILO ABARTH 2.4

FIAT STILO ABARTH 2.4

TIto  2004.09.10. 11:19

Visszafogott pezsgés.

Valódi elvakult, csőlátású Fiat-hívőnek kell lenni ahhoz, hogy valaki teljesen belehabarodjon egy Stilo Abarth-ba városban. Az országúton és szerpen-tinen valódi csemege Selespeed váltó városban mintha nem tudná eldönteni, mikor melyik fokozatot kapcsolja, ráadásul minden egyes váltás felér egy lórúgással. Mindezt megfejeli a magas fogyasztás: a 2,4-es motor 16-17 liter/100 km-es ütemben apasztja a tankot. A valódi menetteljesítményekből csak foszlányokat érzékelünk, az apró hiányosságokon pedig nagyokat bosszankodunk. Kár ezekért a kis hibákért, ugyanis valódi területén, országúton és kanyargós hegyi utakon nagyon elemében van a Stilo Abarth.

Az autóba beülve elsőként a Stilókra jellemző, kezdetben rendkívül kényelmetlennek ható üléspozíció tűnt fel. A támla középső része még teljesen lecsavart gerinctámasszal is túl masszívan nyomja előre az utas háta közepét, így válla az üléstámla felső részétől messze kerül. Ez a szokatlan üléshelyzet azonban a kilométerek múltával kifejezetten kényelmessé válik.

Az ülések oldaltartása minimális, az ülőlap kellő hosszúságú. A kormány tág határok közt állítható magasságában és tengelyirányban is. Az ülés magassága az anyós oldalán is állítható. A bőrkárpitozás feláras és nem túl meggyőző minőségű. Az ajtó kárpitozása sem illik a Stilo egyébként jól anyagválasztásához, talán a Doblóban még elfogadható volna ez a kemény műanyag. A kesztyűtartó kétrészes, a felső hűthető. Az ajtózseb elöl óriási, hátul szimplán nagy.

Sportos háromajtós és családbarát ötajtós karosszériával is választható az Abarth kivitel

A váltókar mellett három gomb található, az ASR a kipörgésgátlót kapcsolja ki-be, az Auto gombbal a váltót lehet manuális illetve automata állásba kapcsolni, a City gombbal pedig dodgem üzemmódot kapcsolhatjuk be. Ilyenkor a kormányt akár egy ujjal is tekerhetjük.

A kormányon 11, a középkonzolon pedig zavarba ejtően sok gomb van. A nagyméretű kijelzőt rengeteg egyforma gomb veszi körül, kezelése kezdetben nem könnyű. A fontosabb funkciók irányítását könnyű megtanulni, és ha kellően begyakoroljuk, Richard Cleyderman féle billentyű virtuózként bánhatunk velük. A középkonzol magában foglalja a széria Connect rendszert is. A fogyasztási adatok nem csak a vezető előtti kis LCD-n, hanem ezen a nagyképernyős tévén is megjeleníthetők. Sajnos a navigációs rendszerekhez szükséges digitális Magyarország térkép még nem készült el, így itthon nem tud navigálni a Connect rendszer. Pedig nem csak képileg, hanem hangban is tudná közölni a helyes útirányt.

Komfort szempontból a Stilo Abarth igen jó. Az ülések kényelmesek, a hátsó üléssorban is jó a lábtér, bár 175 centinél magasabbak nem érzik jól magukat a túl közeli tető miatt. A Skywindow elnevezésű ötrészes üvegtető 250 ezer forintért rendelhető. A normál tetőablaknyi felárat érdemes kifizetni, mivel a Stilo üvegteteje akár lamellánként is kinyitható, teljesen kitárulkozva pedig majdnem az egész tetőt szabaddá teszi. Az első ablakokat elektromos motor mozgatja, mindkét ablak egyetlen érintésre megy le és fel. A központi zár zárásakor az üvegtető automatikusan becsukódik. A sportos hangolás ellenére a rugózás kifejezetten kényelmes, a hátul ülőket sem dobálja az autó. Csak a nagyobb lyukak ütése érződik, de úthibán nem pattog el a Stilo. A gyors sávváltásos előrejutást nehezíti, hogy a csinos formájú külső tükrök túl kicsik.

A fogyasztási adatok a vezető előtt is megjelennek. A fehér hátlapos műszerfal jó elrendezésű

A Stilo Abarth valódi ütőkártyája a 2,4 literes benzinmotor és a Selespeed váltó. A kettő a Stilóba csak így együtt rendelhető. A 170 lóerős teljesítmény nem egetverő egy 2,4 literes benzinmotortól, de a közel 1,3 tonnás kasztnit lelkesen viszi a motor. Kirobbanó erőhöz legalább 3500-as fordulatig kell pörgetni.

A motort pörgetni nem csak hasznos, hanem élvezetes is, mivel az öthengeres tompa morajlása lenyűgöző. A kipufogó is szépen asszisztál a motorhang mellé, de csúfos részletmegoldás, hogy a kipufogó végét lefelé biggyesztették.

Az Abarth egyébként külsőleg alig különbözik a többi Stilótól, az apró szárny és a skorpiós embléma kivételével nincs szépítés. Az utastérben is alig van változás, a fehér hátlapos műszerek és a karbon utánzatú díszítés felel a sportos hatásért.

Közös bura alatt van a fényszóró, index, ködlámpa hármas

Az angol szaksajtó hajlamos a Fiat Selespeed váltójához hasonló szerkezetek F1-es váltónak nevezni, még akkor is, ha ezt a fajta váltót történetesen egy Citroën C3-asba szerelik be. A Selespeed egy automatizált kézi váltó, lényege, hogy automata váltó módjára csak fék és gázpedál van, de a fokozatokat mi is kapcsolhatjuk, egyrészt a váltókarral, másrészt a kormányon lévő kapcsolókkal. A jobb kéznél lévővel felfelé, a ballal lefelé válthatunk. Ezekkel a kapcsolókkal egyrészt nagyon élvezetes váltani, másrészt a kapcsoló rászoktat, hogy két kézzel markoljuk a kormányt. A váltókar csak előre-hátra nyomkodható, illetve jobbra lent kapcsolhatjuk a rükvercet. Az automata és kézi állás közt az Auto gombbal válthatunk.

Kezdetben szokni kell a váltó működését, nehéz megtalálni, hogy milyen fordulaton váltva nem fog rángatni a szerkezet. Ha auto üzemben használjuk, és finoman nyomjuk a gázt a váltó már 2000-nél felkapcsol, a váltás nagyon finom és gyors is. Ha jobban rátapadunk a gázra, és városban sűrűn kell fékezni és gyorsítani, akkor hajlamos megzavarodni a szerkezet és össze-vissza kapcsol. Nagy fordulaton váltva ráadásul nagy a rángatás is. Jó vonása viszont a váltónak, hogy visszaváltáskor jól hallható gázfröccsöt ad, hogy finomabb legyen a kapcsolás. Kézzel nem csak akkor kapcsolhatunk, ha manual-ba tettük a váltót, hanem auto állásban is.

Hegyi autózáskor az autó nyújtotta "sima" élvezet mellé külön gyöngyszem a váltó kezelése, akár a kormányról, akár a karról kapcsolunk. Ha cél az élvezetes autózás, tegyük kézibe a váltót. Kár, hogy a motor túlpörgetésekor ilyenkor is feljebb kapcsol, ahelyett, hogy leszabályozna a motor. Fékezéskor viszont előnyös, hogy kézi üzemmódban is magától visszagangol.

A sok egyforma gomb miatt nehézkes a hifi kezelése

A Stilo Abarth városban viszonylag kényelmesen rugózik, gyorsan vett kanyarban mégsem veszti el fejét. Ha a kanyar közepén vesszük csak észre, hogy túl nagy a tempó és óvatlanul belefékezünk, szinte alig érezhetően indul meg az autó hátulja, nincs veszély. A 170 lóerős motor hegyre föl is jól gyorsítja a testes autót, csak arra kell figyelni, hogy a fordulat mindig legalább 3500 felett legyen. A váltó még a piros tartomány előtt, 6500 környékén feljebb vált. A 15 colos felnikre szerelt 205/55-ös gumik jól fogják száraz úton az aszfaltot. A fék adagolhatóságát szokni kell, mivel kis lábmozdulatra is nagyon harap.

Autópályán vagy országúton a Stilo Abarth komfortos oldalát mutatja. Könnyedén gyorsul előzéskor és emelkedőn is, komfortosan rugózik és nagy sebességnél is csendes. A motorzaj talán túlontúl kevés, a szélzaj 160 km/óra környékén kezd felerősödni.

Mivel a Stilo Abarth nem csak három, hanem ötajtós karosszériával is választható, komótos hétköznapokon és hosszú családi utazáskor is megfelelő társ. Bár városban nagyon magas a fogyasztás, de nem kell kuplungolni és a rugózás is kellemes. A 2,4 literes motorban minden helyzetben ott a lehetőség egy jóízű autózáshoz, vagy éppen egy villámgyors előzéshez.

Minden Stilo biztonsági felszereltsége gazdag, hiszen hat légzsák továbbá blokkolás- és kipörgésgátló is jár alapáron, az Abarth kivitelben a kényelmi extrák száma is bőséges. A hasonló koncepciójú, és teljesítményű konkurenseknél (Toyota Corolla TS, Ford Focus ST 170) a Stilo Abarth bő egymillió forinttal olcsóbb. A Stilo Abarth ára háromajtós karosszériával 5 890 000 forint.


 
Time
 
NEM CSAK FIATOK!
 
G - Unit

 
Naptár
2024. Szeptember
HKSCPSV
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Italy

                    

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Cars

 
Cannabis

       

 
Chat
Ne kíméld a billentyűzetet!
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban