| 		
		 
 9FF PORSCHE TURBO
Tito  2004.10.06. 12:47 
  
758 lóerő, 3,2 másodperc, 
372 km/h. Ez számokban a 9ff Turbo, ennél azonban jóval többről van szó.
 
 
  
   |  
| 3,2 másodperces 100-ra gyorsulás elképesztő érték egy autótól, de nem az a csúcs  |   
A tuningautók végsebességi versenyében érdekelt TechArt a közelmúltban bejelentette, hogy végre elkészültek a megfelelő gumik, és már nem kell a 996-os GT Street S-t 340 km/h-nál leszabályozni. 
  A TechArt tuningautó végsebessége 360 km/óra lett, mindez azonban mit sem ér a 9ff Turbója ellen. Bár a legtöbb tuningcég már az új 997-es Porschéra gyúr átalakításaival, a 9ff még elkészítette legbrutálisabb átalakítását az elődmodellből. Az autó 372 km/h-val is képes repeszteni. A mérések előtt a TechArt Porschéról az autó gazdái lefűrészelték a jobb oldali külső tükröt, míg a 9ff eleve jobb külső tükör nélkül állt rajthoz. 
  Egy gyors fejszámolás, és azonnal látszik, hogy 103 métert tesz meg az autó másodpercenként. Ez nem a műszerfalról leolvasott adat, hanem a Nardo pályán műszerrel kimért érték. Ehhez pedig ugyanazt a gumit, a Conti Sport Contact 2 Vmax-ot használták. 
  
 
   |  
| Nyolcdugattyús féknyergek és 380x34 milliméteres féktárcsák lassítják a Porschét |   Ha választani kellene, hogy melyik autó végsebességét teszteljem le, a 9ff-ét nem szeretném. Ránézésre ugyanis alig változtattak a széria modellen, jóval kisebb szárnyak szorítják az útra az autót, mint a TechArt esetében. 
  Ennek is köszönhető a magasabb végsebesség, no meg a nagyobb teljesítménynek. A gyári GT2 méretes szárnya került hátra, míg előre egyedi lökhárítót készítettek. A súlycsökkentés érdekében szénszálas műanyagból készült az első lökhárító, de ebből gyártottak új ajtókat is a Porsche számára. 
  Mindez kívülről láthatatlan, nem úgy, mint a sporttükör és a 19 colos felnik. Ezekre 235-ös illetve 315-ös gumikat szerelnek. 
  
   |  
| A dél-olasz pályán egyedi versenyfelnikkel és jobb oldali tükör nélkül autózták a 372,1 km/h-t |   Elöl nyolc dugattyús féknyergek lassítják a 380 milliméteres kerámia féktárcsákat, hátul négydugattyús nyergek harapnak ugyanakkora tárcsákba. Az autó jobb stabilitását az átalakított futóművel érték el. Állítható magasságú és keménységű lengéscsillapítók plusz keményebb ültetőrugók ragasztják az útra a 9ff Turbót. 
  De nem csak a lengéscsillapítók fezsessége állítható, hanem a be- és kirugózás is. Kicserélték a stabilizátorokat is, elöl hátul, amik szintén állíthatóak, de az új lengőkarok is többféle beállítási lehetőséget nyújtanak. 
  Mindez azonban csak a körítés a lényeghez, az ugyani is a motortérben rejtőzik. Ahogy más hasonló átalakítások esetében is, most is inkább új motorról beszélhetünk, mint tuningról. Szinte mindent átalakítottak, valódi versenymotort létrehozva. 
  
  
  
 
  |    |   
	         
		 
	        
	        |