www.fiatvilag.gportal.hu -Fiat - és sok más autó
Menü
 
Cikkek
 
Usa autó talik
 

                           

 

    

 
Számláló
Indulás: 2004-08-31
 
GUMIMAX

www.gumimax.hu

 
Links
 
Szavazz az oldallal kapcsolatban!
Szavazz!
Hányast adnál az oldalra?

1 (5 / 8%)
2 (2 / 3%)
3 (4 / 6%)
4 (15 / 23%)
5 (39 / 60%)

Szavazatok száma: 65

Létrehozás időpontja:
2006-02-19 23:08:50

Szavazás lezárva:
2006-12-17 01:47:50


Lezárt szavazások
 
Fiat tesztek
Fiat tesztek : FIAT DOBLÓ 1.9 JTD ELX

FIAT DOBLÓ 1.9 JTD ELX

TIto  2004.09.10. 10:37

Az 1,2 literes benzin és a szívódízel motorral hervasztóan mozog a Dobló. Szerencsére ez a remek családi autó egy ideje kapható a 100 lóerős turbódízellel is.

Magyarországra tavaly év elején vezette be az importőr a Fiat Doblót. Hazánkban a haszonjármű változat jóval kelendőbb, a személyautó pozícióin talán a most tesztelt turbódízel motor javíthat hosszabb távon.

A kormányoszlop 6250 forintért magasságában állítható, ami megkönnyíti az elhelyezkedést, érdemes áldozni rá. Az ülőlap eleje és hátulja is külön állítható, az üléshelyzet kényelmes. 87 500 forintért nem drága a CD-váltós autórádió, de csökött gombjai miatt nagyon nehéz bánni vele.

Átlagos termetűeknek éppen megfelelő az ülőlap hossza, magas embereknek túl rövidek az első ülések. A kényelmes formájú, de keskeny ülést könnyű kihízni. Az olasz autóktól megszokottan ízléses a zöld-kék mintájú kárpit. A belső térben sok a fényezett lemezfelület, ami egyáltalán nem zavaró.

A műszerek jól áttekinthetők

Az első sor fölött a kihasználatlan fejteret csökkenti a polc, amelynek alján számos lyuk segít áttekinteni a szemmagasság fölé pakolt holmikat. Ugyanilyen jó megoldás, hogy a hátsó ajtón a fűtőszálak végig a törölt felület alatt futnak vagy a kulccsal kikapcsolható utas oldali légzsák.

Hátul három személynek szól az ülés kialakítása, a széles padon jól elfér három átlagos termetű felnőtt. A magasságában állítható hátsó fejtámlák felára 23 750 forint. A lábhely tágas, a fejtér a magasra emelt paddal is pazar. Jó pontot érdemel a Dobló az öt hárompontos övért.

Csomagterével minden konkurenst leiskoláz a Dobló. A térfogat 750 liter, a hasáb alakú tér kihasználhatósága kiváló, vannak rögzítőfülek és a padló is alacsony. A kalaptartó azonban eléggé kilóg a képből. Nem is lehet rögzíteni, csak rá kell helyezni a tartószerkezetre.

Könnyen mozgathatók a tolóablakok a hátsó ajtókban, a kitámasztható ablakok talán a csomagtartó szellőztetésére szolgálnak

Az ötödik ajtó alapáron osztott, kétszárnyú. A csapóajtó 25 000 forintért rendelhető meg, de nem érdemes költeni rá. Három fejtámlával eleve alig használható a belső tükör, ezen nem sokat ronthat az osztott csomagtérajtó, az óriási fedél viszont nehezen kezelhető. Felnyitásához igen sok hely kell, tehát szűk parkolóhelyen nem praktikus. A belső füllel nem lehet lecsukni, mert ha az ember az ajtó lecsukásához szükséges erővel rántja meg a fület, nincs ideje kikapni kezét az ajtó alól, ezért a könnyen koszolódó lemezt megfogva kell lecsukni az ötödik ajtót.

Nem nehéz parkolni a Doblóval. Igen jók a tükrök, az autó orra kitűnően áttekinthető, a függőleges hátsó ajtó is megkönnyíti a parkolást. Ennek ellenére hasznos tartozék a hátsó tolatóradar, amely csupán 56 250 forintba kerül.

A karosszéria minden sarkát nagy felületű, fényezetlen műanyag védi az apró horzsolásoktól, vagy kisebb ütközéseknél. Ez remek megoldás, sokkal praktikusabb és összehasonlíthatatlanul olcsóbban javítható, mint a fényezett lökhárító, ráadásul a haszonjárműből kialakított Doblónak jól is áll a markáns védelem.

Majdnem függőleges a hátfal, így jó a térkihasználás. A nehezen használható hátsó csapóajtót nem érdemes megrendelni az osztott ajtó helyett

A Dobló JTD motorjának ugyanakkora a hengerűrtartalma, mint a szívódízelnek, de nem előkamrás, hanem közvetlen befecskendezésű. 100 lóerőt és 1500-as fordulaton 200 Nm-es nyomatékot ad le a motor. A közös nyomócsöves befecskendezésű motor zajkultúrája megfelelő.

Kis fordulaton gyenge a motor, használható húzóerőt csak a legnagyobb nyomatékhoz tartozó 1500-as fordulat felett produkál. Városban egy személlyel 2000 fölött tartva a fordulatszámot jól megy a Doblo JTD, öt emberrel még magasabb fordulatszámon is érezhetően ellustul. Lakott területen kívül ritkák a teljes terheléssel nehézkes elindulások, így öt utassal is kellően élénk volt az autó.

A hosszú áttételezésű váltó kicsit akadva kapcsolható. A hosszú áttételekkel jár, hogy 2500-nál feljebb kapcsolva pont 1500-ra esik vissza a fordulatszám, ahol még nem húz a motor. A váltókar kemény borítása nyomja a vezető térdét. A nagyon jól elérhető váltó közelében 12 voltos csatlakozó van. Kellemetlen sajátossága a Doblónak, hogy a belső levegő keringetés kapcsolója nem zárja ki rendesen a külső kipufogóbűzt.

A Dobló karosszériája nagyon praktikus és barátságos

Elöl McPherson felfüggesztést kapott a Dobló, hátul a személyautóban is merev tengely és laprugó dolgozik, csak a haszonjármű változattól eltérő hangolással továbbá kanyarstabilizátorral.

A zötyögős rugózáson érezni leginkább, hogy a Dobló nem elsősorban személyautó. Az első futómű elfogadhatóan szűri meg az úthibákat, a hátsó azonban túl keveset vesz el az ütésekből. Az autó dobálásra is hajlamos, összerázva ezzel a hátul utazókat.

Alapjában véve biztonságos az úttartás. A kocsi fara hirtelen gázelvételre megindul, majd magától megnyugszik. Rossz úton a merev hátsó híd miatt elpattog a kijelölt ívről az autó. Az egyenesfutás elfogadható. A kormány könnyen jár, a kocsi könnyen vezethető. Egy ilyen autó nem nyújt vadítóan jó kezelhetőséget, a Doblóval mégis szívesen autóztunk.

Hosszú az áttételezés, 130-nál ötödikben 3000 alatt van a fordulatszám

Ebben nagy szerepe volt a meglepően jó zajkomfortnak. Állandó sebességnél a motorból alig hallani valamit. A dízelmotor nagyon csendesen működik, a futóműzajok is csekélyek, a nagy légellenállást meghazudtolóan szerény a szélzúgás.

A teljesen nyers motorú (635 kilométerrel átvett) tesztautó városban 8,4 litert fogyasztott. Bejáratás után ez csökkenhet. Országúton 6-7 liter elég 100 kilométerre. Az átlagfogyasztást csak liter/kilométerben írja ki a Dobló. A 7,1 liter/100 km sokkal könnyebben érthető volna, mint a 14 km/ 1 liter.

Számos extrafelszerelést tartalmazott a tesztelt Dobló, ami megnehezíti a véleményalkotást a kocsiról. Tesztautónk ráadásul ELX felszereltségű volt, amely modell hazánkban nem rendelhető.

A 100 lóerős dízelmotorral SX kivitelben kapható a Dobló, 3 950 000 forintért. A dízel alapára még versenyképes, felszereltsége nem igazán. Ma már az alapfelszereltségbe tartozó szervokormány, színezett üveg, ködlámpa, motoros első ablak, a rádió előkészítés, a központi zár és a két légzsák legfeljebb átlagos. A gazdagon felszerelt és az extrákkal kitűnően használható tesztautó alapára 4,8 millió forint. Tételenként nézve egyáltalán nem magas az extrák ára, csak sok kell belőlük ahhoz, hogy a Dobló olyan jó benyomást tegyen az autót használókra, mint ránk a nálunk járt tesztautó.


 
Time
 
NEM CSAK FIATOK!
 
G - Unit

 
Naptár
2025. November
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
Italy

                    

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Cars

 
Cannabis

       

 
Chat
Ne kíméld a billentyűzetet!
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

Szereted az egyedi történeteket? Kíváncsi vagy, hogy mire képes egy hobbi író? Ha igen, nézz be hozzám!    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Debrecen Nagyerdõaljai, 150m2-es alapterületû, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    Lakatos munka- Épületlakatos munka- Haidekker kerítés - Haidekker kapu- Teraszkorlát- Lakatos munka szerelés- Hullámrács    *****    Itachi Shinden második fejezet!! - ÚJ FEJEZET - Felkerült a könyv második harmada!! Konoha.hu - KATT!! KATT! KATT!! KATT    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    Aki szörnyekkel küzd, vigyázzon, nehogy belõle is szörny váljék. S ha hosszasan tekintesz egy örvénybe, az örvény vissza    *****    Rose Harbor, ahol a tenger suttog és a múlt sosem tûnik el teljesen. - FRPG - csatlakozz közénk te is :)    *****    Egy kikötõ, ahol minden hullám egy új kezdetet ígér. Rose Harbor, több mint egy város, egy világ a világ mögött.    *****    Rose Harbor &#8211; kisvárosi báj, nagy titkokkal - légy részese te is ennek a kalandnak :) - FRPG    *****    Óceán, erdõ, csillagfény &#8211; minden ösvény Rose Harborba vezet - aktív FRPG közösség