www.fiatvilag.gportal.hu -Fiat - és sok más autó
Menü
 
Cikkek
 
Usa autó talik
 

                           

 

    

 
Számláló
Indulás: 2004-08-31
 
GUMIMAX

www.gumimax.hu

 
Links
 
Szavazz az oldallal kapcsolatban!
Szavazz!
Hányast adnál az oldalra?

1 (5 / 8%)
2 (2 / 3%)
3 (4 / 6%)
4 (15 / 23%)
5 (39 / 60%)

Szavazatok száma: 65

Létrehozás időpontja:
2006-02-19 23:08:50

Szavazás lezárva:
2006-12-17 01:47:50


Lezárt szavazások
 
Fiat tesztek
Fiat tesztek : FIAT STILO 1.9 JTD ACTIVE

FIAT STILO 1.9 JTD ACTIVE

TIto  2004.09.10. 11:14

Biztos, hogy ez Fiat???

Megjelenésének évében, és az azt követő néhány évben óriási sikert aratott a Fiat Bravo/Brava páros. El is nyerték az 1995-ös Év Autója címet, ám a rövid rivaldafény hamar elhalványult. Mint minden divatcikk, a Bravo/Brava páros is előbb-utóbb kiment a divatból. A duó utódjának kifejlesztésekor más nyomon indultak el a tervezők. Bár a háromajtós és az ötajtós modell közt továbbra is jelentős különbség maradt, mindkét Stilo jóval visszafogottabb formával rendelkezik, mint a remek dizájnú elődök.

Embléma nélkül a legtöbb vásárló német autónak nézné a Stilót, de semmiképp sem ismernek fel benne olasz autót. Az ötajtós Stilóra ez még inkább igaz. Ezt a változatot kimondottan családosoknak szánják, futóműve lágyabb hangolású a sportos háromajtósnál, a hátsó üléssorban és a csomagtartóban pedig nagyobb a tér.

A Stilo hátsó üléssorában a lábtér nagy, a "kardánalagút" alig foglal helyet, viszont a 300 ezer forintért rendelhető panoráma üvegtető a fejteret csökkenti. 180 centis utasok haja vagy fejbőre már hozzáér a tetőhöz. Az ülések kényelme jó. Külön öröm, hogy a két első ülés közt hátra is elvezetik a hideg/meleg levegőt. 81 500 forintba kerül a tologatható hátsó ülés, melynek segítségével a hátsó tér rovására a csomagtartó mérete növelhető. A tesztautóban nem volt ilyen opció, így a csomagtartó 370 liternyi csomagot tudott elnyelni. Az ülések előredöntésével és hajtogatásával 1120 literes tér állítható elő. Felárért mélyláda rendelhető, mely javít a magnó hangzásán, viszont a csomagtartóból rabol helyet és a világítást is eltakarja.Az első ülések nem optimálisak. Mindkét ülés túl magasan van, a vezetőé is, de anyósülésen ülő már a 180 centis utasnak is veszélyes közelségbe kerül a tető. Más probléma is van az első ülésekkel. A gerinctámasz még teljesen visszacsavart állapotban is túlságosan kidudorodik és rossz helyen nyom. Annyira előre tolja az ember derekát, hogy a váll szinte el sem éri az üléstámlát.

A belső térben használt anyagok minősége jó, a műanyagok puhák. Egyedül a műszerfalat borító recés, gumiszerű anyag okozhat gondot, mivel nehéz takarítani. A középkonzol és a műszeregyüttes szép formájú, minden kapcsoló a helyén van. Az indexkar és az ablaktörlő karján lévő forgókapcsolók viszont nem praktikusak, mivel nem a kar végét kell forgatni, hanem egy beljebb található gyűrűt. Különösen a hátsó ablaktörlő kapcsolót nehéz elérni. A kormánykerék nagyon dundi és túl érzékeny is, így többször önkéntelenül dudáltunk.

A tesztautóba beszerelték a 300 ezer forintért rendelhető "Sky window" nevű hatalmas üvegtetőt. A hagyományos nyitható tetőnél jóval nagyobb üveg öt részből áll. Az öt kis üveglap egymásra csúszva siklik hátra, ezzel szinte az egész tetőt szabaddá téve. Ha a hideg miatt nem akarjuk a tetőt kinyitni, elég a rolót elhúzni, így is sok fény jut az utastérbe. Két hibája van a tetőnek. Egyik, hogy elhúzott árnyékolónál már 80 km/órás sebességnél is hallható az üvegtető által keltett szélzaj (érdekes viszont, hogy a sebesség növekedésével a zaj nem erősödik). A másik probléma, hogy a működtető kapcsolók sok helyet rabolnak a tetőn, és a dudor a középső tükörben sokat takar. A két oldalsó tükör sem jó, mivel nagyon kicsi, így sok látnivalóról lemaradunk.

Az ötajtós Stilo futóműve lágyabb, mint a sportos háromajtósé, de még így is élvezetes vele autózni szerpentinen

Ha úgy adnak át valakinek egy tesztautót, hogy külön figyelmeztetik a kezelési könyv alapos áttanulmányozására, miközben mellékesen hozzáteszik, hogy az egész csak 300 oldal, arra minimum egy felhúzott szemöldök az udvarias válasz. A leírásból különösen a speciális menü ismertetésére hívták fel figyelmünket.

A Stilóban mutatkozott be a "My car" rendszer, melynek segítségével teljesen személyre szabhatja az ember szeretett Stilóját. A menü nem más, mint az összes beállítási lehetőség egy csokorba gyűjtése egy új rendszernév alatt. A menü kezelése pofonegyszerű, a kezelési könyvben azonban mégis több mint 200 oldalon keresztül taglalják. Minden egyes menüpont ismertetése, ahol csak egy igen/nem beállításra van lehetőség, egy egész oldalt foglal el a kezelési könyvben. Jellemző a leírás bonyolultságára, hogy csak a 237. oldalon térnek rá az autó elindítására.

A menüben beállítható, hogy a központi zár nyitásakor a csomagtérajtó nyíljon-e, vagy az összes ajtó helyett csak a vezetőé nyitódjon ki. Azt is be lehet állítani, hogy 20 km/óra felett bezáródjon az összes ajtó. Akár még a hibajelzések hangereje is állítható. Sajnos az olaszok sosem voltak igazán jók az elektronika terén, gyakran előfordulnak problémák ezekkel a rendszerekkel. Amikor bekapcsoltuk, hogy 20 km/óra felett zárjon a központi zár, a rendszer sokáig nem akart beengedni az autóba. A riasztó kikapcsolásakor ugyanis kinyílt a központi zár, majd egy másodperc múlva újra bezáródott. Ennyi időnk volt az ajtó kinyitására, ami nem mindig sikerült elsőre.

Szervizbe 20 ezer kilométerenként kell vinni a dízel Stilót, a garancia pedig két év, mint minden új Fiatra

A My Car-on kívül is sok ötletes megoldás található a Stilóban, amelyek nem forradalmiak ugyan, de ez semmit sem von le praktikusságukból. Ha az első ablaktörlő be van kapcsolva és rükvercbe váltunk, bekapcsol a hátsó törlő is. Ablaktörlés után a kar néhány másodperc után még egyet töröl, hogy eltávolítsa a lecsurgó vízcseppeket.

A Fiat az egyetlen gyártó, amelyik kétfokozatú szervokormányt kínál. A rendszer lényege, hogy gombnyomásra változtatható a rásegítés mértéke, így sokkal kisebb erő szükséges a kormányzáshoz. A Dualdrive nevű szervokormány nem a Stilóban került bevezetésre, már a Punto II-ben is megtalálható volt.

A tesztautót 1,9 literes dízelmotor hajtotta. Az 1910 köbcentis dízelmotor 80 és 115 lóerővel is elérhető, Magyarországon azonban csak az erősebb változat létezik. A 115 lóerős turbódízel motor szinte sportautót varázsol a kényelmes rugózású autóból. Járása ugyan kicsit kulturálatlan és zajt is bőven csap, a motor rugalmassága vizsont kiváló. Érdekes, hogy ezt a közös nyomócsöves dízelmotort az Alfa 156-oson és 147-esen kívül a Fiat Barvo/Bravába is beszerelték, de a Fiatokban a nyomatékot 200 Nm-re csökkentették, mivel a váltó nem bírt többet átvinni. A Stilóban már 255 Nm-t termel a motor, ez azonban még mindig kevesebb 20 Nm-rel, mint az Alfákban. Ennek ellenére sem kevés a rendelkezésre álló nyomaték.

A kiváló menetteljesítmények ellenére csekély az átlagfogyasztás: 6,9 liter/100 km

A hosszúra áttételezett váltónak köszönhetően a fogyasztás is remek. Legutóbb az Opel Astra Eco4-ben találkoztunk hasonlóan hosszú fokozatokkal. Ötödikben 130-nál mindössze 2600-at mutat a fordulatszámmérő. Annyira szokatlan volt a hosszú áttétel, hogy autópályán sokáig fel sem tűnt, hogy négyesben haladok 140 km/órás sebességgel. Miután apró tévedésemet észrevettem, utasaim figyelmét elterelve óvatosan kapcsoltam ötödikbe.

Az észrevétlen váltást csak az nehezíti, hogy a lágy motorfelfüggesztés miatt gázelvételkor nagyot rándul az autó. A lágy bakok célja viszont, hogy kisebb legyen a motor zaja és az általa keltett rezgés.

Az egész autón érezni a lágyságot, a futómű is inkább kényelmes, mint sportos autózáshoz optimális. Egy jávorszarvas kikerülési művelet után az érzékenyebb gyomrú utasok rögtön pihenőért könyörögnek. A puha futómű mégsem akadályozza meg a jó dízelmotor által lehetővé tett sportosabb haladást. Kanyargós útszakaszon meglepően jól viselkedik a Stilo futóműve, miközben a motor remekel. Nyugodtan hármasban hagyhatjuk a váltót, ugyanis 60 és 130 km/óra között minden tartományban egyformán jól megy. A fogyasztás mindeközben kiváló, a teszt alatt 6,9 liter gázolajat fogyasztott a dízel Stilo 100 kilométeren átlagosan.

A Fiat Stilo biztonsági felszereltsége teljes. Minden változatban széria a hat légzsák (kettő elől, két oldal- és két függönylégzsák), a kipörgésgátló és a fékerő elosztóval kombinált blokkolásgátló. Felárért pedig kikapcsolható hátsó oldallégzsák is rendelhető. Az Stilo 1.9 JTD Active ára ötajtós karosszériával 4 490 000 forint. Az árban nincs benne a légkondicionáló, amiért további 225 ezer forintot kell fizetni. Az ár versenyképes, a kategóriatársakhoz igazították. Szervizbe 20 ezer kilométerenként kell vinni a dízel Stilót átvizsgálásra és olajcserére, a garancia pedig, mint minden új Fiatra, két évig érvényes.

A Fiat Stilo kényelmes családi autó, bőséges biztonsági felszereltséggel, nem teljesen kiforrott elektronikus rendszerrel. A nagyon visszafogott vonalvezetésű karosszéria a Fiat vásárlók számára idegen. Az autóhoz szerintünk a legjobb választás a 115 lóerős, 1,9 literes dízelmotor.


 
Time
 
NEM CSAK FIATOK!
 
G - Unit

 
Naptár
2025. Október
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Italy

                    

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Cars

 
Cannabis

       

 
Chat
Ne kíméld a billentyűzetet!
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Debrecen Nagyerdõaljai, 150m2-es alapterületû, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    Lakatos munka- Épületlakatos munka- Haidekker kerítés - Haidekker kapu- Teraszkorlát- Lakatos munka szerelés- Hullámrács    *****    Itachi Shinden második fejezet!! - ÚJ FEJEZET - Felkerült a könyv második harmada!! Konoha.hu - KATT!! KATT! KATT!! KATT    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    Aki szörnyekkel küzd, vigyázzon, nehogy belõle is szörny váljék. S ha hosszasan tekintesz egy örvénybe, az örvény vissza    *****    Rose Harbor, ahol a tenger suttog és a múlt sosem tûnik el teljesen. - FRPG - csatlakozz közénk te is :)    *****    Egy kikötõ, ahol minden hullám egy új kezdetet ígér. Rose Harbor, több mint egy város, egy világ a világ mögött.    *****    Rose Harbor &#8211; kisvárosi báj, nagy titkokkal - légy részese te is ennek a kalandnak :) - FRPG    *****    Óceán, erdõ, csillagfény &#8211; minden ösvény Rose Harborba vezet - aktív FRPG közösség    *****    Itachi Shinden 1. kötet Magyarul elérhetõ a konoha.hu -n. Nézzetek be! *** Itachi Shinden 1. kötet Magyarul elérhetõ!!!