www.fiatvilag.gportal.hu -Fiat - és sok más autó
Menü
 
Cikkek
 
Usa autó talik
 

                           

 

    

 
Számláló
Indulás: 2004-08-31
 
GUMIMAX

www.gumimax.hu

 
Links
 
Szavazz az oldallal kapcsolatban!
Szavazz!
Hányast adnál az oldalra?

1 (5 / 8%)
2 (2 / 3%)
3 (4 / 6%)
4 (15 / 23%)
5 (39 / 60%)

Szavazatok száma: 65

Létrehozás időpontja:
2006-02-19 23:08:50

Szavazás lezárva:
2006-12-17 01:47:50


Lezárt szavazások
 

Bmw tesztek
Bmw tesztek : TESZT: BMW 530D - JOBB MINT A SZEX!

TESZT: BMW 530D - JOBB MINT A SZEX!

Tito  2005.02.01. 11:55

Állítólag az új ötös BMW már erőteljes formájával is kifejezésre juttatja, mennyivel jobb autó lett, mint az előző.

Utasaim egyike teljesen biztos volt benne, hogy az utca végén nem fogunk elfordulni. Ott, ahol ő már rég teljes erővel állt volna a féken, én még bőven padlógázt adtam. Előre látta, ahogy a Barátok közt szokásos esti epizódját békésen szemlélő család nappalijába megérkezünk a BMW 530d-vel. Mégis higgadtan fogadta az eseményeket. "Rövid, de velős tesztút volt" - gondolta magában.

Hátul nem látták ennyire vészesnek a helyzetet. Ők ketten ösztönösen belekapaszkodtak a karfába, lábukat kinyújtva, fejüket hátra döntve várták a felszállást. Egyikük még sosem ült repülőn, de könnyen el tudta képzelni, milyen érzés lehet a felemelkedés előtti pillanat. Az ember gyomra összeszorul, és valahol ott hátul helyezkedik el. Közelebb a fenekéhez, pici gombócba tömörülve.

500 Nm és 218 lóerő okozza ezt az érzést. Leginkább az első szám az, ami miatt miden egyes gyorsításkor megfeszül az ember teste az ülésben. Akinek fogalma sincs a forgatónyomaték szerepéről egy motorban, az is sejti, hogy az 500 Nm az nagyon jó érték lehet. És mivel ez egy háromliteres dízelmotor, ez a nyomaték szinte a teljes fordulatszám-tartományban ott van, használható, élhetünk vele.

 
Itt már lecsillapodott Chris Bangle, aki a BMW-k újszerű formáját megálmodta
Leginkább akkor lehet megízlelni a 3,0 liter zamatát, ha az automata váltót kicsit kézi üzembe tesszük. Normális gyorsítás közben váltsunk fel hármasig, 2000-es fordulattól kezdjünk el finoman gyorsítani, és adjuk át magunkat a gyönyörnek. A testünk hátrafeszül és mindenféle erők kezdenek hatni rá. Olyan, mintha egy nagy szeneslapáttal mellbe vágnának.

Leszabályozásig kár pörgetni az enyhén dízelhangú motort, mivel úgy 5000 előtt valamivel kezd kimerülni szegény pára. Hármasban ekkor azonban már bőven 150 felett járunk. És az a jó az egészben, hogy ezt minden fokozatban meg lehet ismételni. Egészen hatodikig és egészen 243-ig. És ami még szintén jó, hogy a fogyasztás közben nem lépi át a 11,5 litert.

Állóhelyből százra gyorsítva 7,3 másodperc telik el. Ez jó lenne, mégsem tűnik ilyen rövidnek. Valószínűleg azért, mert az autóban nem érezni a sebességet. 100-nál pont olyan az érzés, mintha épp csak kigurultunk volna a garázsból. A nagy sebességre csak az hívja fel a figyelmünket, hogy álló autók között kell cikáznunk a városban. Nincs futómű-, szél- vagy menetzaj. 200-nál is pont olyan csendben utazunk, mint amilyet nyelvtanulás közben képzelünk el.

 
Nem hagyományos izzók, hanem ledek világítanak a hátsó lámpákban. Ezek gyorsabban felvillannak és az élettartamuk is hosszabb
Akinek fontos az élmény, az úgyis kézi váltóval veszi meg az autót, akinek meg nem annyira, az sem jár rosszul az automatával. Ennél az autónál, és a hatfokozatú ZF váltóval nincs akkora gond, mint az automata 320d-nél. Ez a váltó nem veszi el a motor erejét, és minket sem foszt meg egy extra élménydózistól. Jó időben vált, akkor, amikor mi is szeretnénk. Nem teketóriázik visszaváltás előtt sem, ha kell, két fokozatot is visszakapcsol. És ha végképp nem bírunk magunkkal, akkor ott a kézi üzem.

Egy hátsókerék-hajtású kocsitól - főleg, ha az egy BMW - kemény túlkormányozottságot vár az ember. Kerek-perec azt akarjuk, hogy az autó faroljon. Tolja a hátulját, kilinccsel előre forduljon. Ezt még akkor is képesek vagyunk kisajtolni a szerencsétlen autóból, ha az történetesen egy vérszegény 316-os. Akkor is keresünk olyan területet - vizes út, murva - ahol az autó a BMW névhez méltóan képes keresztbe menni.

Na, az 530d-nél nem kell nagyon igyekezni. A fentebb említett 500 Nm megfelelő alap ahhoz, hogy ez az autó kanyarból kigyorsítva gondolkodás nélkül kezdjen el a fenekével előre haladni. Ez persze csak akkor igaz, ha kiiktatjuk a szériában beszerelt DSC-t. Kedvesség azonban a bajorok részéről, hogy a menetstabilizálót bekapcsolva is marad némi játék a vezetőnek. Pici és biztonságos farolás után lép csak közbe a gép, és a megfelelő kerék lefékezésével téríti vissza az autót az útra.

 
Nem éppen a magyar utakra tervezték a sportfutóművet, de amikor ez nem számít, akkor nem csalódunk az autóban
Zavarba ejtő harmóniával rajzolta meg a belsőt is a zseniális BMW formatervező. A külső formához hasonlóan az ajtókon is össze-vissza jönnek-mennek a vonalak, kész csoda, hogy össze nem gabalyodnak. A nagy formai trükkök közepette mintha megfeledkeztek volna a kicsike rekeszekről. Sehol egy zseb, sehol egy nagyobb dobozka. Sőt, még pohártartó sincs, csak felárért.

Túl bonyolult szerintünk az i-Drive. Az nem kérdés, hogy hagyományos gomb-karika kezelőkkel egyszerűbb lenne az egész. A BMW szerint azonban annyi mindent tud az autó, hogy hagyományos gombok százait kellene a középkonzolon elhelyezni. Ez igaz is, így viszont teljesen csupasz a fal, ami elsőre nem túl étvágygerjesztő. De akkor is. Miért kell a rádió csatornaváltásához, vagy a fűtés átállításához egy Pitagorasz-tétel szintű feladatot megoldani?

Egy BMW-nek nagyon muszáj mindig a vezetés élményéről szólnia. Akkor is, ha a történetesen Chris Bangle tervezte álsportos monstrumra emlékeztet. A gyár hivatalos álláspontja szerint ez az új ötös BMW agilisabb, sportosabb formát mutat, mint elődje. Szerintünk meg nem. Az előző ötös is elég élvezetesen volt vezethető, miben lenne jobb a mostani?

 
Túl csupasz a középkonzol, és az anyagok is a modern gondolkodást tükrözik. Ha ennél többet akarunk állítani, akkor bizony be kell lépni a menübe
Sokban. Tesztautónkba némi plusz pénzért - ami 815 ezer forintot jelent - Dynamic Drive elnevezésű futómű igyekezett kedvünkre lenni. Ez egész jól ment neki. A szintén feláras sebességfüggő szervokormánnyal (81 700 forint), megspékelve a 218 lóerős dízelmotorral olyan egyveleget alkottak, amit minden élményautózást szerető ember sikítva követel álmában.

Rossz úton sajnos vannak hátulütői a futóműnek. Nagyobb hibákon üt, ráz, dobál, de ilyenkor tereljük el a szót. A kemény rugózást firtatók kérdéseit engedjük el a fülünk mellett. Ha nem veszik a lapot, akkor flegmán válaszoljuk azt, hogy ez sportos, és a következő kereszteződésnél tessékeljük ki az autóból. Nem az autó rossz, hanem az utak nem valók hozzá.

Végül egyik utasomnak sem lett igaza. Nem zavartuk meg Vargáékat a tévénézésben és nem is emelkedtünk fel. Helyette a kanyar előtt pár méterrel a fékre léptem, és a szűk sikánban - ami persze normális autózás mellett két kereszteződés egybeolvadva - elfordítottam az autót. Rezzenéstelen nyugalommal követte az autó a kormánymozdulatokat, és egy zerge kecsességével szelte át a sötét éjszakát.

 
Time
 
NEM CSAK FIATOK!
 
G - Unit

 
Naptár
2025. Január
HKSCPSV
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Italy

                    

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Cars

 
Cannabis

       

 
Chat
Ne kíméld a billentyűzetet!
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!