www.fiatvilag.gportal.hu -Fiat - és sok más autó
Menü
 
Cikkek
 
Usa autó talik
 

                           

 

    

 
Számláló
Indulás: 2004-08-31
 
GUMIMAX

www.gumimax.hu

 
Links
 
Szavazz az oldallal kapcsolatban!
Szavazz!
Hányast adnál az oldalra?

1 (5 / 8%)
2 (2 / 3%)
3 (4 / 6%)
4 (15 / 23%)
5 (39 / 60%)

Szavazatok száma: 65

Létrehozás időpontja:
2006-02-19 23:08:50

Szavazás lezárva:
2006-12-17 01:47:50


Lezárt szavazások
 

Bmw tesztek
Bmw tesztek : TESZT: BMW 320D A - SEMMI NEM TÖKÉLETES

TESZT: BMW 320D A - SEMMI NEM TÖKÉLETES

Tito  2005.02.01. 12:00

Hatfokozatú kézi váltóval örök kedvencünkké válhatott volna a BMW 320d. A sportfutóműves tesztautó azonban automata váltós volt, ami nem hagyta maradéktalanul érvényesülni a hármas BMW sportosságát.

 Egy kétliteres dízel hármasban elvileg minden stimmel: a forma, a futómű, a minőség, a belső tér, a megbízhatóság, a presztízs, a menetteljesítmények és a gazdaságosság is. Kézi váltóval minden tökéletes lett volna, legalábbis erre gondoltunk az automata 320d tesztje után.

Fekete színeivel elegáns a belső tér. Elöl minden irányban bőven van hely. Az üléshelyzet BMW-sen jó. A vezetőülés mélyre engedhető, de még a legalacsonyabb pozícióban is elfér alatta a bal hátsó utas lábfeje. Nagy és holttérmentes tükröket kapott a hármas BMW. Parkolásnál hiányoltuk a tolatóradart, a drágán javítható autóba mindenképpen érdemes megrendelni. Manapság igen ritka, hogy a hátsó oldalablakok teljesen leereszthetők.

Hátul szerény a fejtér, de megfelelő a lábtér. A térdhely alapján két egy-kilencven magas ember szűken, de elfér egymás mögött. Ma már furcsa, hogy a hátsó kartámaszban nincs rakodórekesz vagy pohártartó. Szomorú, hogy hátul középen nincs sem hárompontos öv, sem fejtámla, pedig öt személyre vizsgáztatják az autót. Ez főleg akkor kínos, ha az ember már ült olyan kisautóban, például egy 206-os Peugeot-ban,
amelyben mind a kettő alapfelszerelés. Szomorú, hogy a tesztelt hármashoz, BMW szokás szerint, feláras a fehér indexbura. Ára 63 700 forint. Erről mindig eszembe jut jó öreg a kocka százas Audi, mivel az 1982-es modellévben az öthengeres változathoz már fehér index járt. Érdekességként hozzátesszük, hogy a fehér index a BMW motorkerékpárokhoz is csak extraként rendelhető.

 
Benne vannak a sportcsomagban a kiváló első sportülések. A lábtámasz hossza állítható
Maximálisan elégedettek voltunk a tesztautó feláras Business rádiójával és audiorendszerével, amely szépen és tisztán szólt. Zene nélkül is nagyon jól éreztük volna magunkat az utastérben, mivel a műanyagok látványra és tapintásra is jó minőségűek, a formaterv sikkes, és az összeszerelés is átlagon felüli. Az első kartámaszból nem hiányzik a rakodóhely, a váltókar és a kézifék környékén többfelé is tárolhatjuk apróságainkat.

Amikor a digitális dízel elektronikával az E 28-as turbódízel ötös megjelent, a DDE az űrkorszak jele volt. Ma a kétliteres dízelben már az 5.0-s DDE dolgozik. A 320d hengerűrtartalma megegyezik a szintén kétliteres, de egyszerűbb technikájú 318d-ével, amelyet korábban teszteltünk.
A kétliteres dízelek között jelenleg a 320d motorja a legerősebb a középkategóriában, nyomatékához csak a Ford Mondeo TDCi
ér fel. A közös nyomócsöves motorral a hármas nagyon jól megy, de a modern kétezres turbódízeleket ismerve ebben nincs semmi rendkívüli.

330 Nm-es nyomatéka ellenére a tesztautó nagyon harmatosan indult el egyesben. A turbólyukat a kuplungot nem eléggé csúsztató automata jóval nagyobbnak mutatja a valósnál. Igazán dinamikusan elindulni egyáltalán nem tudtunk, ami rontja a biztonságérzetet. Menet közben aztán, a hatalmas nyomatékkal élve, remekül gyorsul az autó. Ha időben visszakapcsolunk kézzel, akkor könnyű vele a sorból kiugorva előzni, de az automata sem késlekedik többet az átlagosnál.

 
Nehezen indul meg a 320d az automata váltóval, de a kezdeti nehézkesség után jól gyorsul és végsebessége is magas
D állásból balra húzva a kart, először a sportprogramot aktiválja a rendszer. A váltókart előre- vagy hátratolva vissza- illetve felkapcsolhatunk. Ez a séma a raliautókból ismerős, és a sportos hármashoz illik is. A baj az, hogy a váltó kézi állásban sem enged sok szabadságot a vezetőnek, jóval rövidebb pórázon tartja őt, mint az ebből a szempontból konzekvensen sportos automata Honda Accord. Piros lámpához közelítve nem nagyon tudtunk kézi visszakapcsolással és motorfékkel besegíteni a fékeknek, mivel az elektronika túl sokat morfondírozik azon, hogy tényleg hármasba, kettesbe válthat-e.

Automataként használva, az öreguras elindulást leszámítva, sok jót mondhatunk a szerkezetről. Lágyan kapcsol, jókor vált mindkét irányba, lejtőn lefelé megtartja a fokozatot, ami a nagy sűrítésű dízelmotor motorfékével megakadályozza a kocsi felgyorsulását. Áttételezése gyors autópályás utakra is kellően hosszú.

Alapfelszerelés a két fokozatban kikapcsolható DSC. A menetstabilizáló rendszer gombját egyszer megnyomva az elektronika még nem engedi szabadjára a vezetőt. Ezen nem megsértődni kell, hanem még egy ideig folyamatosan nyomva tartani a kapcsolót, és innen már szabad a tánc. Dízelmotorral és automata váltóval is látványosságként szolgálhatunk az értő közönségnek.

 
8 666 000 forint jó ár a hatfokozatú kézi váltós 320d-ért, az automata felára 673 100 forint
Nagyon agilis a hármas BMW, futóműve a középkategória egyik legjobbja. A tesztautóban ráadásul sportfutómű volt, amellyel a BMW útfogása, más dimenzióban mozog, mint az átlagos középkategóriás autókban megszokott. A kezelhetőség kiváló, az autó élénken és engedelmesen fordul. Pontos és érzékeny a kormányzás, a tengelyirányban és magasságában is szabályozható sportkormány fogása eszményi. Nagyon fordulékony a hármas, a hátsókerék-hajtás miatt nincsenek elöl hajtóféltengelyek, amelyek tartóssága megtorpedózná a kerekek alászedhetőségét. Kiválóan dolgoznak a fékek, adagolhatóságuk is hibátlan.

Annak ellenére, hogy a sportfutómű elvileg rontja a rugózási kényelmet, a 320d-ben ebből nem éreztünk semmit. A fejlett és kiválóan hangolt kerékfelfüggesztések rossz úton is nagyon hatékonyan elnyelik az útegyenetlenségek hatásait. Az első sportüléseket mintha ránk öntötték volna, minden szempontból kitűnőek. A hosszirányban állítható lábtámasz magas embereknek is elég hosszúvá teszi az ülőlapot, jó az oldaltartás, a támla íveltsége és az ülés tömete is optimális. Motorzaj alig van, a szélzaj jelentéktelen.

Városban 10,2 litert fogyasztott a tesztelt hármas, ami teljesítményét és az automata váltót figyelembe véve, nem magas. Hosszabb utakon 6 liter is elég, utazóautóként nagy tempóval is igen takarékos a 320d.

 
Kifinomult az anyagválasztás és szépek a fabetétek. A minőség elsőrangú
8 666 000 forintos alapárával a hatgangos, kézi váltós 320d kifejezetten versenyképes ajánlat az előkelő középkategóriás dízelek között, mivel kitűnő autó. A tesztautó extrái (részben bőrkárpitozású ülés, automata váltó, sportfutómű, xenon fényszóró, fehér indexbura, könnyűfém felni, CD-lejátszó stb.) 12,1 millió forintra növelték az alapárat. Ez túlzás, 10,5 millióért már ötös BMW-t is kapunk ugyanilyen motorral, igaz, alapfelszereltséggel.

Jelenleg nagyon kedvező árban háromféle pluszfelszereltség közül választhatunk a hármas BMW-hez. A tesztautót a sportcsomag gazdagította, amely a sportülésekkel, az áthangolt futóművel, a háromküllős, M-sportkormánnyal és könnyűfém felnikkel nagyon megéri az árát. A sporton kívül exkluzív- vagy lifestyle csomag létezik, a bennük foglalt nagy értékű extrák elegánsabbá teszik a hármast. Az elérhető árelőny 1,1 millió forint, a csomagokkal a touring felszereltsége is kiegészíthető.

Tapasztalataink szerint nem érdemes megrendelni az automata váltót a 320d-hez, ha valaki sportosan szeretne vezetni, mivel sokat halványít az autó dinamizmusán. Akinek a kényelem az elsődleges, az a fejlett és jól dolgozó szerkezettel biztosan megtalálja számítását. A kérdés csak, az, hogy a pazar vezethetőségű hármas BMW-nél az andalító kényelem vagy az autózás élménye-e a lényeg. Szerintünk az utóbbi, amihez ez az automata nem illik.

 
Time
 
NEM CSAK FIATOK!
 
G - Unit

 
Naptár
2025. Január
HKSCPSV
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Italy

                    

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Cars

 
Cannabis

       

 
Chat
Ne kíméld a billentyűzetet!
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!