www.fiatvilag.gportal.hu -Fiat - és sok más autó
Menü
 
Cikkek
 
Usa autó talik
 

                           

 

    

 
Számláló
Indulás: 2004-08-31
 
GUMIMAX

www.gumimax.hu

 
Links
 
Szavazz az oldallal kapcsolatban!
Szavazz!
Hányast adnál az oldalra?

1 (5 / 8%)
2 (2 / 3%)
3 (4 / 6%)
4 (15 / 23%)
5 (39 / 60%)

Szavazatok száma: 65

Létrehozás időpontja:
2006-02-19 23:08:50

Szavazás lezárva:
2006-12-17 01:47:50


Lezárt szavazások
 

Bmw tesztek
Bmw tesztek : TESZT: BMW 116I - TENYERÉN HORDOZ

TESZT: BMW 116I - TENYERÉN HORDOZ

Tito  2005.02.01. 12:14

Új sármőr lépett piacra a kompakt prémium autók között. Majdnem mindenki megtalálja benne a maga örömét, így hódító útja gyors és intenzív lehet, csak felszereltsége gyér.

 

 
Nemigen tudnunk jobb üléshelyzetet elképzelni annál, amit az egyes nyújt

Néhány autót jóval megelőzi a híre, például a BMW 1-es sorozatát is. A gyár okosan csepegtette az információkat az újdonságról, 2001-ben Genfben bejelentette, hogy gyártani fogja a sokat rebesgetett típust, és nem 2-es, hanem 1-es sorozatnak hívja majd a kompakt autót.

Aztán végre eljött 2004. márciusa, amikor megjelentek az első gyári képek, majd ősszel következett a piaci bevezetés, most pedig a tesztautó is megérkezett hozzánk.

Annyira jelentős újdonság az 1-es széria, hogy szerintünk a Mercedes A-osztály és az Audi A3 Sportback piaci premierjét sem véletlenül időzítették az idei második félévre.

 
Sportosságra nem számíthatunk a 116 lóerős motortól, de az ezerhatos konkurenseket ismerve a 116i nem megy olyan rosszul és csak 9,1 litert fogyasztott

A BMW ugyanis egészen új autóval próbál szerencsét nagyjából ugyanabban a kategóriában, ahol az első generációs Compact több,a jelenlegi nem túl sok sikerrel szerepel.

Ha az 1-es sikeres lesz, akkor a BMW a világ egészét nézve, jó eséllyel megelőzheti a Mercedes-t az értékesítésekben, a prémium gyártók közötti elsőség pedig magától értetődően mindkét gyárnak presztízskérdés.

Ha beülünk, látványra és tapintásra is kellemes felületű műszerfal fogad. A felhasznált anyagok keltette minőségérzet úgy hagy alább, ahogy lejjebb haladunk, a váltó mentén közepes színvonalúra egyszerűsödve.

 
Magas utasoknak alig van hely hátul, a magas küszöb miatt ki- és beszállni is nehéz

Feltűnően nagy a különbség a két üléssor kényelme között. Elöl első osztályú az utastér, az ülések kényelmesek és nagyon tág határok között beállíthatók. A vezetőülés majdnem a földig leengedhető, a tengelyirányban állítható kormánnyal úgy ültünk az autóban, mintha méretre szabták volna.

Nem fér a fejünkbe, hogyan maradhatott ki az állítható magasságú biztonsági öv az X3 után az 1-esből is, ezt egy olyan "exkluzív" autó, mint az Opel Astra F
hátul is tudja, a BMW még elöl sem. Pohártartó sincs, vajon miért?

Hátul már erősen fapadosba hajlik a belső tér, ami nem az üléseken múlik. Az 1-esben egyszerűen túl kevés hely, átlagos kisautók lábtere szokott ennyire szűk lenni hátul, pedig a 266 centis tengelytáv a legnagyobbak közé tartozik az alsó középkategóriában.

 
Helyenként jó, máshol közepes az anyagminőség. Az 1-esben is valódi BMW-be éreztük magunkat

Szerény a fejtér, a magas küszöb miatt ki- és beszállni is kényelmetlen. Hosszúra nyúltaknak kár is nekifutniuk, a hátsó sor nem az ő világuk. Rakodni elöl és hátul is van hová, a rakodóhelyek passzentosak, de kapacitásuk elegendő. A kesztyűtartót majdnem teljesen elfoglalta a tesztautó olasz nyelvű kezelési útmutatója.

330 literrel a csomagtér szintén kisebb az átlagnál, ráadásul az 1-es sorozat esetében nem lehet szükségpótkerék vagy defektjavító készlet megrendelésével bővíteni a térfogatot, mert az autó gyári első szerelésként defektesen is használható Goodyear EMT abroncsokat
kap.

Ma legtöbbször igen nehezek az alsó középkategóriás új autók és erősen lefojtottak a szívó benzinesek. 1,6 literes motorral csak a Toyota Corollában
éreztünk meglepő élénkséget az utóbbi időben. A kipróbált egy-hatosok általában tunyák voltak, az Audi A3 FSI-től a VW Golfig, talán a Mazda3-at kivéve.

 
Szériában defekttűrő gumiabroncs jár az 1-eshez, pótkerék nincs. A csomagtérpadló alatti akkumulátor javítja a súlyeloszlást

Ebből sorból sajnos a 116i sem lóg ki. Abból a dinamizmusból amit egy BMW-től elvárnánk, nem sokat kaptunk, de a menetteljesítmények nem olyan elszomorítók, mint a BMW 316i limuzinban voltak.

Nem megy jól az üresen 1,3 tonnás autó a 116 lóerős motorral, de nem is zavaróan gyenge. 150 Nm-es maximális nyomatéka csak 4300-nál ébred, ami a motorhoz illő kiegyensúlyozott autózásnál hátrány. A tesztautó motorja hidegen nehezen vette a gázt, főleg motorfékezést követően rángatott néha, ami egyedi hiba lehet.

A motornak azért nem csak annyi szerepe van, hogy ne a 118d-vel és 6 217 000 forintnál kezdődjék az árlista. A rövid áttételezés igyekszik a hóna alá nyúlni, száznál ötödikben már 3000-et forog a motor. A rövid váltóval országúton és autópályán is normálisan mozgott a tesztautó.

Autópályán a 116i visszafogott, de egyenletes gyorsítással reagál a padlógázra 130-nál. A motor megfontoltan növeli a tempót, a kitartó gyorsítás eredményeként nem tartott az örökkévalóságig, míg a kilométeróra felkúszott 200-ig.

Egy BMW-be beülve, a váltó megmozgatását követően bekötött szemmel meg lehet mondani, hogy BMW-ben ülünk. Az 1-es sorozat váltója is jellegzetesen BMW stílusú, de nem tökéletes. A fokozatok pontosan és rövid úton kapcsolhatók, de a váltóbot valahogy karcosan járt, enyhén akadozott.

 
Time
 
NEM CSAK FIATOK!
 
G - Unit

 
Naptár
2025. Január
HKSCPSV
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Italy

                    

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Cars

 
Cannabis

       

 
Chat
Ne kíméld a billentyűzetet!
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!